In iedere tij wordt op een andere manier reclame gemaakt. Sommige technieken zijn sterk afhankelijk van ontwikkelingen in de wereld, terwijl andere tijdloos zijn en al jaren worden gebruikt. Vroeger, toen de consument nog niet zo mobiel was, had het maken van reclame nog niet echt zin. Iedereen was genoodzaakt om de boodschappen bij de lokale kruidenier en bakker te doen, omdat het niet mogelijk was om ergens anders heen te gaan. Alleen mond-op-mond reclame had voor deze bedrijven zin. Toen de particuliere consument echter de mogelijkheid kreeg om zelf een auto aan te schaffen, werd het mogelijk om verder te reizen en ook de boodschappen elders te doen. Toen werd het belangrijk om ervoor te zorgen dat je meer klanten trok dan de consument. Dit werd op heel veel verschillende manieren gedaan, bijvoorbeeld met flyers, advertenties en later ook lichtreclame. Een voordeel van lichtreclame is dat het altijd erg opvalt, ook als het donker is. Op deze manier kunnen er meer klanten die toevallig langs komen naar het bedrijf toe gaan om iets te kopen. Naast het aantrekken van klanten, zorgt lichtreclame ook voor naamsbekendheid. Omdat lichtreclame zo opvalt, zullen veel mensen van het bedrijf hebben gehoord terwijl ze er nog nooit binnen zijn geweest. Wat je hier echter wel voor nodig hebt is een zichtlocatie. Dit houdt in dat de locatie van de lichtreclame, die vaak wordt bevestigd op het pand waar de reclame voor gemaakt wordt, zich op een plek bevindt waar veel mensen langskomen. Om gezien te worden heb je namelijk wel ogen nodig, die het ook daadwerkelijk kunnen zien. Je kunt lichtreclame dus het beste plaatsen op een locatie waar veel mensen in de buurt zijn en waar het ook handig is om je bedrijf te vestigen. Bereikbaarheid wordt hier ook meegenomen in de overweging.

De voordelen van lichtreclame

Lichtreclame lijkt in sommige opzichten wat ouderwets en kan ook worden geassocieerd met de opvallende reclame van nachtclubs en dergelijke tenten. Vaak wordt voor nachtclubs en cafés schreeuwerige, kleurrijke lichtreclame gebruikt om maar zoveel mogelijk op te vallen. Dit is echter maar één manier waarop lichtreclame kan worden gebruikt. Als het ontwerp goed is en er geen misbruik wordt gemaakt van de opvallende werking, kan lichtreclame een uitstekende manier zijn om ervoor te zorgen dat je bedrijf te vinden is of je naam bekender wordt. Een voorbeeld is de ‘zichtreclame’ langs de snelweg, waarbij veel gebruik wordt gemaakt van lichtreclame. Vroeger was het namelijk belangrijk om op een centrale plek gevestigd te zijn, dus in het centrum van een dorp of stad, zodat je goed bereikbaar was voor iedereen. Later werd echter een goed zichtbare locatie steeds meer van belang, vooral tijdens en na de opkomst van de auto en het aanleggen van snelwegen. De grond en de panden in centra werden steeds duurder en een goedkopere locatie voor een bedrijf was iets buiten de stad. Zo ontstonden steeds meer bedrijventerreinen aan de randen van de steden, waar de grond goedkoper was en waar dus vooral de bedrijven met veel vloeroppervlak zich gingen vestigen. Een voordeel van deze terreinen was dat de bedrijven zich langs de snelweg konden vestigen en hier met lichtreclame aan de voorbijrijdende voertuigen konden laten zien waar ze zaten. Zo krijg je uiteindelijk een strook van lichtreclame die eigenlijk bij het verlaten of binnengaan van iedere stad wel te vinden is. De bedrijventerreinen zijn vaak gemakkelijk te bereiken en door de lichtreclame weet men ook wat er precies voor bedrijven te vinden zijn. Het is daarnaast een voordelige manier van reclame maken: je kunt de lichtreclame gewoon op je eigen pand bevestigen. Zo hoef je geen externe partijen in te huren voor je reclame en hoef je bijvoorbeeld geen dure plaatsen op reclameborden te betalen.

Een reclamespecialist inhuren

Als je op een effectieve manier reclame wilt maken voor je bedrijf, wilt laten zien waar je winkel of bedrijfspand is gevestigd of om een andere reden iets duidelijk wilt maken aan de buitenwereld, is het niet verstandig om zelf iets in elkaar te gaan knutselen. Het is namelijk erg belangrijk dat je professioneel overkomt naar de buitenwereld en je potentiële klanten en een zelf in elkaar geknutselde lichtreclame komt vaak niet helemaal goed uit de verf. Daarnaast zijn er verschillende bedrijven die zijn gespecialiseerd in dergelijke reclameproducten, die je hierbij kunnen helpen. Als je een beetje investeert in de uitstraling die je hebt en de manier waarop je reclame maakt, zul je zien dat je een hoop terug krijgt. Visonflex Reclame is bijvoorbeeld een bedrijf dat je op heel veel verschillende manieren kan helpen om op een professionele manier reclame te maken. Zo maakt het bedrijf lichtreclame in verschillende soorten en maten, zoals doosletters en neon. Ook kun je er terecht voor reclamezuilen, lichtbakken en freesletters van verschillende materialen. Daarnaast kun je bij Visonflex Reclame voor heel veel verschillende zaken terecht, zoals:

  • gevel- en lichtreclame
  • reclamezuilen
  • spandoeken en frames
  • belettering
  • vlaggen en masten
  • bewegwijzering
  • beurs- en presentatiebenodigdheden
  • bouw- en projectborden
  • websites
  • premium bedrijfskleding
  • montage en onderhoud
  • drukwerk

Als je dus op zoek bent naar verschillende manieren om op professionele wijze reclame te maken, kun je het beste eens op www.visionflex.nl kijken. Hier vind je een uitgebreid overzicht van alle aangeboden diensten en producten en kun je binnen de kortste tijd je bedrijf op de kaart zetten, onder andere met lichtreclame.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn